Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy

Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy, pełniący rolę Instytucji Wdrażającej Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027 (FEnIKS), ogłosił II nabór projektów do dofinansowania w ramach działania FENX.02.03 Infrastruktura energetyczna:

Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy jako Instytucja Wdrażająca dla działania FENX.02.03 2021-2027 Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021 – 2027 informuje, że 15 listopada 2024 r. podpisał umowę o dofinansowanie z Operatorem Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. dla projektu „Budowa gazociągu Kędzierzyn-Koźle – Racibórz – Rybnik”.

W dniach 16-18 września 2024 r. w Zakopanem, w hotelu Radisson Blu Hotel & Residences, odbyła się XIII edycja Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej GEOPETROL 2024. Organizatorem tego wydarzenia był Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy. Hasło przewodnie tej edycji brzmiało „Sektor naftowy i gazowniczy w dążeniu do neutralności klimatycznej".

XIV Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Środki Smarowe 2024 już za nami. Zgromadziła ona ponad 110 uczestników reprezentujących 50 firm krajowych i zagranicznych, w tym 6 jednostek naukowo-badawczych.

Serdecznie dziękujemy wszystkim Uczestnikom za zainteresowanie, liczny udział oraz współtworzenie wspaniałej atmosfery podczas tego wydarzenia. Szczególne podziękowania kierujemy do naszych bohaterów - Prelegentów, za merytoryczne wsparcie naszego spotkania, chęć podzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz przedstawienie wyników badań własnych.

Ukazało się już 19. wydanie raportu rocznego Instytutu Nafty i Gazu – Państwowego Instytutu Badawczego pt. „Rynek Polskiej Nafty i Gazu", które w tym roku poświęcone było tematyce paliw alternatywnych.
W tegorocznym wydaniu rocznika „Rynek Polskiej Nafty i Gazu 2024. Paliwa alternatywne" autorzy-eksperci skupili się przede wszystkim na przedstawieniu nowych rozwiązań w zakresie gospodarki nisko- i zeroemisyjnej, a także przeciwdziałania postępującym zmianom klimatycznym, między innymi poprzez ograniczanie korzystania z konwencjonalnych paliw węglowodorowych i zastąpienie ich nowoczesnymi paliwami nieszkodzącymi środowisku naturalnemu.