Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
poszukuje osób na stanowisko:
do spraw finansowej weryfikacji wniosków o płatność
Wymagania dla kandydatów:
- wykształcenie: wyższe I lub II stopnia;
- doświadczenie zawodowe: przy wykształceniu wyższym II stopnia minimum 6 lat pracy, w tym min. 3 lata na stanowisku związanym z realizacją projektów współfinansowanych ze środków UE, przy wykształceniu wyższym I stopnia minimum 8 lat pracy, w tym min. 4 lata na stanowisku związanym z realizacją projektów współfinansowanych ze środków UE;
- pożądane doświadczenie w zakresie finansowej weryfikacji wniosków o płatność beneficjentów, w ocenie wniosków od dofinansowanie lub weryfikacji dokumentów księgowych;
- język obcy: język angielski (poziom średniozaawansowany);
- inne kompetencje, wiedza i umiejętności:
- znajomość tematyki funduszy unijnych, w szczególności w zakresie realizacji i rozliczania projektów infrastrukturalnych,
- znajomość zasad weryfikacji dokumentów księgowo-finansowych,
- umiejętność organizowania pracy własnej,
- odpowiedzialność i rzetelność,
- systematyczność i dokładność,
- komunikatywność.
Zakres obowiązków:
1. weryfikacja wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach działania FENX.02.03, zgodnie z zatwierdzonymi Kryteriami oceny (projekty z zakresu przesyłu gazu, dystrybucji gazu, dystrybucji energii elektrycznej),
2. weryfikacja wniosków o płatność składanych przez beneficjentów: kontrola załączonych dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno-rachunkowym oraz pod względem kwalifikowalności wydatków,
3. wypełnianie List sprawdzających oraz formułowanie uwag do zweryfikowanych dokumentów,
4. tworzenie zleceń płatności w portalu BGK-Zlecenia w celu dokonania przelewów na rzecz beneficjentów,
5. wprowadzanie danych do systemu CST w zakresie realizowanych zadań,
6. przygotowywanie i przedkładanie do podpisu przełożonemu korespondencji związanej z wykonywanymi zadaniami,
7. udział w konsultacjach wytycznych i innych dokumentów programowych.
Oferujemy:
- stanowisko: Specjalista ds. funduszy unijnych;
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
- bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
- wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.
Miejsce pracy:
Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A
Proponowane wynagrodzenie:
7500 – 8500 PLN brutto
Czas składania ofert:
4 tygodnie od dnia ogłoszenia
Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 07.02.2025 na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
poszukuje osób na stanowisko do Działu Księgowości:
Starszy specjalista/specjalista ekonomiczny
Kasjer
Wymagania dla kandydatów:
- wykształcenie minimum średnie (preferowany kierunek: ekonomia)
- znajomość zasad ewidencji księgowej w zakresie obsługi kasowej oraz kosztów
- znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, przepisów podatku VAT, zasad rozliczania delegacji krajowych i zagranicznych,
- biegła umiejętność obsługi komputera (znajomość programów księgowych, Microsoft Office, ze szczególnym uwzględnieniem programu Excel),
- minimum 1 rok doświadczenie na stanowisku związanym z księgowością,
- umiejętność logicznego myślenia oraz rozwiązywania problemów,
- dobra organizacja pracy, zaangażowanie w terminowe realizowanie zadań,
- sumienność, dokładność i odpowiedzialność,
- umiejętność pracy zespołowej oraz samodzielnej,
- umiejętność budowania pozytywnych relacji opartych o zasady dobrej współpracy.
Zakres obowiązków:
- obsługa kasy, dokonywanie operacji gotówkowych i ich dokumentowanie w systemie księgowym,
- przygotowywanie przelewów w systemie bankowym,
- rejestrowanie faktur gotówkowych w systemie elektronicznego obiegu dokumentów,
- weryfikacja delegacji i związanych z nimi dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
- dekretacja i księgowanie dokumentów zakupowych,
- współpraca przy uzgodnieniu rejestru VAT.
Dodatkowe atuty:
- kursy i szkolenia z zakresu rachunkowości i podatków,
- kursy i szkolenia dotyczące obsługi programów Microsoft Office,
- znajomość zasad funkcjonowania systemów elektronicznego obiegu dokumentów,
- pozytywne referencje z poprzednich miejsc pracy.
Oferujemy:
- zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę na czas określony (na zastępstwo),
- bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
- wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.
Miejsce pracy:
Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A
Proponowane wynagrodzenie:
5 900 – 8 100 PLN brutto
Czas składania ofert:
2 tygodnie od dnia ogłoszenia
Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie 30.01.2025 na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
poszukuje osób na stanowisko:
Specjalista/ starszy specjalista ds. certyfikacji
Wymagania dla kandydatów:
- wykształcenie wyższe ekonomiczne lub techniczne lub prawnicze (preferowane zakresu ochrony środowiska lub rolnicze lub leśne energetyki lub pokrewne),
- znajomość języka angielskiego umożliwiająca komunikację w mowie i piśmie,
- łatwość w nawiązywaniu kontaktów, umiejętność pracy z ludźmi, komunikatywność,
- zaangażowanie w wykonywaną pracę,
- samodzielność, odpowiedzialność oraz kreatywność,
- dobra organizacja pracy, dokładność i staranność,
- umiejętność pracy na dokumentach i wykonywania prac administracyjnych,
- umiejętność obsługi podstawowego oprogramowania MS Office.
Zakres obowiązków:
- opracowywanie zagadnień merytorycznych w zakresie certyfikacji KZR INiG,
- uczestnictwo w rozwiązywaniu zagadnień merytorycznych zgłaszanych przez klientów, kontaktowanie się uczestnikami i jednostkami certyfikującymi
w merytorycznym i formalnym zakresie, - praca w Biurze Systemów Certyfikacji Biomasy – Systemie KZR INiG
- weryfikacja dokumentacji klienta (w tym dokumentacji audytowej) zgodnie z wymaganiami Systemu KZR INiG.
- nadzorowanie uczestników,
- obsługa klientów w aspektach formalnych,
- udział w seminariach, sympozjach, szkoleniach,
- praca z elektroniczną bazą klientów.
Dodatkowe atuty:
- doświadczenie/wiedza z w obszarze audytu (np. finansowy, energetyczny, jakości, inny),
- doświadczenie/wiedza z obszarów technologii produkcji biopaliw/paliw z biomasy/biogazu/wodoru odnawialnego,
- znajomość aktów prawnych w obszarze odnawialnych źródeł energii,
- doświadczenie w pracy z systemami certyfikacji wyrobów/systemów,
- doświadczenie w pracach administracyjnych,
- czynne prawo jazdy kategorii B.
Oferujemy:
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
- bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
- wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.
Miejsce pracy:
Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
Proponowane wynagrodzenie:
6100 – 8300 PLN brutto
Czas składania ofert:
2 tygodnie od dnia ogłoszenia
Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesłać w terminie do 10.01.2025 r. na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
poszukuje osób na
stanowisko
starszy specjalista administracyjno-ekonomiczny ds. projektów/
starsza specjalistka administracyjno-ekonomiczna ds. projektów
Wymagania dla kandydatów:
- Znajomość języka angielskiego umożliwiająca swobodną konwersację- warunek konieczny
- Wykształcenie wyższe (preferowane ekonomiczne, mile widziane ukończone studia podyplomowe lub kursy w zakresie funduszy europejskich)
- Znajomość aktualnych przepisów i wytycznych dotyczących realizacji projektów unijnych oraz kwalifikowalności wydatków (umiejętność praktycznego ich stosowania)
- Praktyczna znajomość pakietu MS Office, w szczególności Excel
- Doświadczenie w rozliczaniu finansowym projektów dofinansowanych ze środków UE (minimum 5 lat pracy w dziedzinie)
- Sumienność, dokładność w realizacji zadań oraz bardzo dobra organizacja czasu pracy
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole
Zakres obowiązków:
- Rozliczanie projektów w zakresie finansowym i administracyjnym zgodnie w umową
o dofinansowanie i wytycznymi, w tym obsługa systemów do ich rozliczania m.in. CST2021, Funding & Tenders Portal - Monitorowanie realizacji projektów i umów o dofinansowanie, w tym postępu zadań, budżetu, harmonogramów, wydatkowania środków oraz osiągania wskaźników i kamieni milowych
- Weryfikacja poprawności wydatków pod kątem zgodności z zasadą konkurencyjności oraz opisywanie dokumentów finansowych w zakresie ich kwalifikowalności i zgodności
z projektem - Nadzorowanie poprawności i dekretacja dokumentacji finansowo-księgowej, uzgadnianie kont księgowych
- Bieżąca obsługa administracyjna projektów w szczególności: składanie wniosków
o płatność, wniosków o zmiany, sprawozdań i raportów z przebiegu i realizacji projektów, tworzenie harmonogramów płatności, przygotowywanie załączników finansowych do ewentualnych zmian projektowych - Koordynacja współpracy z instytucjami finansującymi oraz wewnętrznymi zakładami badawczymi
- Organizacja i zarządzanie archiwizacją dokumentacji projektowej
- Proponowanie usprawnień i wprowadzanie rekomendacji dotyczących realizacji projektów
- Doradztwo w zakresie prawidłowego rozliczania projektów.
Oferujemy:
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
- bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
- wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.
Miejsce pracy:
Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A
Proponowane wynagrodzenie:
6300 – 8 100 PLN brutto
Czas składania ofert:
2 tygodnie od dnia ogłoszenia
Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 10.01.2025 r. na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl
DYREKTOR
INSTYTUTU NAFTY I GAZU – PAŃSTWOWEGO INSTYTUTU BADAWCZEGO
OGŁASZA KONKURS OTWARTY NA
STANOWISKOADIUNKTA
W ZAKŁADZIE ZRÓWNOWAŻONYCH TECHNOLOGII CHEMICZNYCH W KRAKOWIE
(liczba wakatów: 1 )
Dyscyplina naukowa: inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka
Data ogłoszenia: 16.12.2024
Termin składania ofert: 07.01.2025
Link do strony: www.inig.pl/praca-w-inig-pib
Słowa kluczowe: PALIWA, BIOPALIWA, PALIWA ODNAWIALNE, TECHNOLOGIA CHEMICZNA, ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ, EMISJA GHG, BADANIA NAUKOWE, PRACE ROZWOJOWE, NORMALIZACJA
Opis (stanowiska / zakresu zadań / rodzaj badań naukowych, w których Kandydat miałby uczestniczyć):
Podstawowym zakresem obowiązków wymaganych na stanowisku konkursowym, jest prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych z zakresu technologii paliw i szerokorozumianych paliw odnawialnych a także prac z obszaru zrównoważonego rozwoju i emisji GHG dla potrzeb prowadzonych w Instytucie projektów, wprowadzanie do praktyki wyników tych badań, upowszechnianie osiągnięć nauki m. in. przez publikacje oraz aktywny udział w życiu naukowym, ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji, kształcenie kadry naukowej oraz udział w pracach organizacyjnych Instytutu związanych z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi.
INiG–PIB oferuje:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- możliwość rozwoju naukowego i podnoszenie kwalifikacji,
- pracę w zespole o dużym doświadczeniu naukowym,
- atrakcyjne warunki płacowe.
Warunki, jakie Kandydat powinien spełniać:
- Stopień naukowy doktora nauk technicznych lub pokrewnych, wykształcenie kierunkowe: technologia chemiczna lub pokrewne.
- Minimum 10 lat doświadczenia zawodowego w instytucji naukowo badawczej.
- Doświadczenie w kierowaniu projektami badawczymi lub pracami B+R, poparta załączonym wykazem kierowanych projektów badawczych lub prac B+R.
- Praktyczna znajomość:
‒ technologii wytwarzania benzyn silnikowych, paliw lotniczych, olejów napędowych i opałowych, biopaliw klasycznych i zaawansowanych, paliw syntetycznych, paliw stałych (odpadowych, RDF, biomasowych itp.) i gazowych oraz komponentów paliw;
‒ metodyki oceny technologii pod kątem spełnienia kryteriów zrównoważonego rozwoju zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumentach uznanych systemów certyfikacji w zakresie prowadzenia bilansu masy i wyznaczania emisji GHG dla biokomponentów oraz biopaliw ciekłych,
‒ procesów katalitycznej hydrokonwersji prowadzących do wytworzenia (bio)komponentów paliwowych i olejów bazowych;
‒ metod badania skażenia mikrobiologicznego paliw w systemie produkcji oraz dystrybucji paliw i biopaliw ciekłych;
‒ znajomość podstawowych dokumentów prawnych i normatywnych w dziedzinie paliw w tym mi.in.: Dyrektywy 2018/2001, 2023/2413, 98/70/WE, produktowe normy paliwowe EN i ASTM, krajowe ustawy i rozporządzenia z zakresu paliw, biopaliw i biokomponentów.
‒ schematów technologicznych produkcji paliw w krajowych rafineriach
5. Umiejętność pisania artykułów naukowych i zgłoszeń patentowych poparta załączonym wykazem dorobku naukowego.
6. Doświadczenie w wykonywaniu recenzji monografii, artykułów naukowych lub innych opracowań naukowych, poparta załączonym wykazem recenzji.
7. Umiejętność wygłaszania referatów na konferencjach naukowych i technicznych, poparta załączonym wykazem wygłoszonych przez siebie referatów.
8. Umiejętność przygotowywania materiałów szkoleniowych oraz prowadzenia szkoleń, poparta załączonym wykazem przeprowadzonych szkoleń.
9. Umiejętność pracy w zespole.
10. Znajomość języka angielskiego- poziom B2.
11. Znajomość języka polskiego- poziom C2 (jeśli nie jest językiem ojczystym).
Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać:
- podanie o zatrudnienie na stanowisku naukowym (list motywacyjny),
- życiorys naukowy,
- oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestepstwo skarbowe,
- oświadczenie o nieprowadzeniu działaności konkurencyjnej oraz o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy,
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, odpis dyplomu nadania stopnia naukowego,
- wykazy wymienione warunkach do spełnienia przez kandydata w punktach 3, 5-8, które powinny zawierać min. 5 pozycji każdy, z okresu ostatnich 10 lat pracy kandydata w obszarze wskazanym w ogłoszeniu.
Kwalifikacje kandydata ocenia Komisja Rekrutacyjna na podstawie dostarczonych dokumentów i materiałów. W terminie do 14 dni od dnia zakończenia składania ofert z wybranymi kandydatami zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
Kryteria oceny kandydata:
- kierowanie projektami badawczymi we wskazanym obszarze oraz czynne uczestnictwo w konferencjach/ sympozjach/ warsztatach, doświadczenie w normalizacji i prowadzeniu szkoleń,
- kreatywność mierzona jakością i liczbą publikacji naukowych, zgłoszeń patentowych/patentów i/lub wdrożeń (jeśli dotyczy),
- aktywność i dorobek organizacyjny,
- zgodność dziedziny/dyscypliny wiedzy, w której specjalizuje się kandydat, z oczekiwaniami Instytutu,
- odbyte staże naukowe, zmiana profilu naukowego, staże i praca w przemyśle,
- liczba cytowań prac kandydata.
Zgłoszenia na Konkurs należy przesłać na adres e-mail rekrutacja@inig.pl lub na adres:
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
z dopiskiem na kopercie:
„Konkurs na stanowisko ADIUNKTA w Zakładzie Zrównoważonych Technologii Chemicznych”
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
poszukuje osób na
stanowisko do spraw kontroli projektów unijnych
(Sekcja kontroli projektów w Centrum Funduszy Europejskich dla Energetyki)
Wymagania dla kandydatów:
kierunkowe: finanse i rachunkowość lub pokrewne);
ü przy wykształceniu wyższym I stopnia: 8 lat pracy, w tym min. 4 lata w dziedzinie związanej z kontrolą projektów współfinansowanych ze środków UE,
ü przy wykształceniu wyższym II stopnia: 6 lat pracy, w tym min. 3 lata w dziedzinie związanej z kontrolą projektów współfinansowanych ze środków UE;
ü wymagane doświadczenie związane z rachunkowością lub finansami.
ü praktyczna znajomość systemów księgowych klasy ERP (lub podobnych), w tym umiejętność analizy zapisów księgowych, generowania zestawień i podsumowań,
ü umiejętność analizy operacji gospodarczych związanych z projektem w ramach wyodrębnionej ewidencji księgowej w podmiotach prowadzących pełną księgowość,
ü znajomość zasad weryfikacji dokumentacji księgowej i finansowej,
ü umiejętność analizy dokumentacji projektu (w tym dokumentacji odbiorowej, związanej z nabyciem nieruchomości, środowiskowej, innej dokumentacji powstającej w trakcie realizacji inwestycji infrastrukturalnej) pod kątem zgodności z przepisami prawa krajowego i unijnego, dokumentacją aplikacyjną projektu, decyzjami administracyjnymi,
ü gotowość do wyjazdów na miejsce realizacji projektów (wyjazdy na terenie całego kraju – raz na 2-3 miesiące),
ü umiejętność organizowania pracy własnej,
ü odpowiedzialność i rzetelność,
ü systematyczność i dokładność,
ü komunikatywność.
Zakres obowiązków:
- prowadzenie kontroli projektów (kontrola „na miejscu”), w szczególności w aspekcie finansowo-księgowym, w szczególności: weryfikacja wypełnienia obowiązków beneficjenta w zakresie zapewnienia wyodrębnionej ewidencji księgowej, analiza ksiąg rachunkowych, analiza operacji związanych z realizacją projektu, analiza finansowego zaawansowania projektu);
- dokonywanie oceny kwalifikowalności wydatków (finansowo-merytorycznej);
- prowadzenie weryfikacji procedur wewnętrznych beneficjentów wymaganych w związku z realizowanym projektem dofinansowanym,
- sporządzanie informacji pokontrolnych, zaleceń pokontrolnych i rekomendacji oraz monitorowanie stanu ich wypełnienia;
- sporządzanie planów kontroli oraz sprawozdań z ich wykonania;
- sporządzanie analiz (m.in. analiz ryzyka, analiz służących doborowi próby elementów do kontroli);
- wprowadzanie danych do systemu SL2014/CST w zakresie realizowanych zadań, zgodnie z nadanymi uprawnieniami;
- przekazywanie do właściwej Sekcji informacji o wykrytych nieprawidłowościach lub podejrzeniach ich wystąpienia;
- inne czynności związane z działalnością Sekcji określone przez kierownika, instytucje nadrzędne.
Oferujemy:
-
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę na stanowisku: Specjalista ds. funduszy unijnych
- bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
- wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.
Miejsce pracy:
Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A
Proponowane wynagrodzenie:
7000 – 9 000 PLN brutto
Czas składania ofert:
2 tygodnie od dnia ogłoszenia
Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 28.12.2024 na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl
KLAUZULA INFORMACYJNA DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH NA PODSTAWIE OBOWIĄZKU PRAWNEGO CIĄŻĄCEGO NA ADMINISTRATORZE ZGODNIE Z ART. 13 RODO[1]
Informacja o wewnętrznej procedurze zgłaszania naruszeń prawa, zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r., znajduje się pod linkiem: https://inig-pib.bip.gov.pl/regulamin-dokonywania-zgloszen-naruszen-prawa-oraz-podejmowania-dzialan-nastepczych/zglaszanie-naruszen-prawa.html