Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
DYREKTOR
INSTYTUTU NAFTY I GAZU – PAŃSTWOWEGO INSTYTUTU BADAWCZEGO
OGŁASZA KONKURS OTWARTY NA
STANOWISKO ASYSTENTA
W ZAKŁADZIE OCENY WŁAŚCIWOŚCI EKSPLOATACYJNYCH
(liczba wakatów: 1)
Dyscyplina naukowa: Inżynieria Środowiska, Górnictwo i Energetyka
Data ogłoszenia: 16.12.2025
Termin składania ofert: 06.01.2026 r.
Link do strony: www.inig.pl/praca-w-inig-pib
Słowa kluczowe: ŚRODKI SMAROWE, PALIWA, OLEJE SMAROWE, BADANIA NAUKOWE, PRACE ROZWOJOWE, PROJEKTY BADAWCZE
Opis (stanowiska / zakresu zadań / rodzaj badań naukowych, w których Kandydat miałby uczestniczyć)
Podstawowym zakresem obowiązków wymaganych na stanowisku konkursowym, jest prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych z zakresu środków smarowych oraz paliw w tym konwencjonalnych - węglowodorowych jak i alternatywnych, proekologicznych, nisko i zeroemisyjnych (biopaliwa, paliwa syntetyczne, wodór, amoniak). Wprowadzanie do praktyki wyników badań parametrów użytkowych i eksploatacyjnych paliw i środków smarowych, upowszechnianie osiągnięć nauki m. in. przez udział w projektach badawczych, publikacje oraz aktywny udział w życiu naukowym, ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji oraz udział w pracach organizacyjnych Instytutu związanych z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi.
INiG–PIB oferuje:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- możliwość rozwoju naukowego i podnoszenie kwalifikacji,
- pracę w zespole o dużym doświadczeniu naukowym,
- atrakcyjne warunki płacowe.
Warunki, jakie Kandydat powinien spełniać:
- stopień zawodowy magistra inżyniera nauk inżynieryjno-technicznych, w dyscyplinie inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka,
- Co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w przemyśle naftowym w instytucji naukowo badawczej,
- uczestnictwo w co najmniej czterech projektach badawczo – rozwojowych,
- znajomość metod badań paliw i środków smarowych,
- dorobek naukowy potwierdzony co najmniej 4 publikacjami w czasopismach punktowanych z listy ministerialnej,
- znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B-2,
- samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań,
- umiejętność w opracowywaniu i pozyskiwaniu projektów badawczych zarówno krajowych jak i zagranicznych
- kreatywność i zaangażowanie w realizowanych projektach badawczych
- umiejętność interpretacji i posługiwanie się dokumentami normalizacyjnymi,
- znajomość norm i umiejętność pracy w systemie jakości ISO 9001 oraz PN-EN ISO/IEC 17025,
- mile widziane członkostwo w podkomitecie normalizacyjnym oraz PKN Experts CEN/TC,
- umiejętność pracy w zespole.
Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać:
- podanie o zatrudnienie na stanowisku naukowym (list motywacyjny),
- życiorys naukowy,
- oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o nieprowadzeniu działalności konkurencyjnej oraz wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy,
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- spis publikacji.
Kwalifikacje kandydata ocenia Komisja Rekrutacyjna na podstawie dostarczonych dokumentów i materiałów. W terminie do 14 dni od dnia zakończenia składania ofert z wybranymi kandydatami zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
Kryteria oceny kandydata:
- kierowanie projektami badawczymi lub pracami B+R lub pracami usługowymi,
- wykonywanie recenzji artykułów naukowych i referatów,
- przyznane przez UP RP albo za granicą patenty i prawa ochronne na wzór użytkowy,
- prezentacje referatów i posterów na krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych,
- członkostwo w zespołach eksperckich i roboczych, izbach, organizacjach samorządowych powołanych przez organy i instytucje państwowe oraz instytucje zagraniczne i międzynarodowe,
- członkostwo w komisjach i zespołach roboczych z zakresu środków smarowych oraz paliw
- opiekę nad studentami odbywającymi praktykę lub staż
- udział w organizacji konferencji, warsztatów czy seminariów,
- doświadczenie zawodowe w akredytowanych laboratoriach badawczych
- zaangażowanie w działalność komórki organizacyjnej,
- umiejętność pracy w zespole.
Zgłoszenia na Konkurs należy przesłać do dnia 6 stycznia 2026 r. na adres e-mail rekrutacja@inig.pl lub na adres:
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
ul. Lubicz 25 A, 31-503 Kraków
z dopiskiem na kopercie:
„Konkurs na stanowisko ASYSTENTA w Zakładzie Oceny Właściwości Eksploatacyjnych”
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy w Krakowie
poszukuje osoby na stanowisko:
Specjalista Inżynieryjno-Techniczny / Specjalistka Inżynieryjno-Techniczna
Wymagania dla kandydatów:
- wykształcenie wyższe I stopnia (preferowane z zakresu chemii, energetyki lub pokrewne),
- minimum roczne doświadczenie w pracy laboratoryjnej, gazownictwie lub energetyce,
- umiejętność stosowania metod statystycznych do oceny jakości wyników pomiarów,
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2, umożliwiającym swobodną komunikację i biegłe czytanie dokumentacji technicznej,
- bardzo dobra znajomość programów pakietu Microsoft Office oraz programów graficznych np. AutoCAD,
- umiejętność organizacji czasu pracy, sumienność i rzetelność,
- umiejętność pracy zespołowej.
Zakres obowiązków:
- praca w laboratorium badawczym, w tym pełen nadzór metrologiczny nad powierzonymi urządzeniami pomiarowymi,
- wykonywanie pomiarów, ocena jakości wyników, opracowywanie dokumentacji z badań zgodnie z wymogami PN-EN ISO/IEC 17025,
- udział w projektach badawczych i usługowych, a także planowanie ich prawidłowego wykonania,
- wsparcie w przygotowywaniu raportów, sprawozdań oraz dokumentacji technicznej.
Oferujemy:
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
- bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
- wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.
Miejsce pracy:
Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
30-733 Kraków, ul. Bagrowa 1
Proponowane wynagrodzenie:
5800 – 7300 PLN brutto
Czas składania ofert:
Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 08.12.2025 na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
poszukuje osoby na stanowisko
Starszy specjalista ekonomiczny ds. księgowości/
Starsza specjalistka ekonomiczna ds. księgowości
Wymagania dla kandydatów:
- wykształcenie wyższe I stopnia (preferowany kierunek: ekonomia), minimum 8 lat doświadczenia lub wykształcenie wyższe II stopnia minimum 5 lat doświadczenia na stanowisku związanym z księgowością,
- znajomość zasad ewidencji księgowej w zakresie przychodów i kosztów,
- znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, przepisów podatku VAT oraz podatku dochodowego od osób prawnych, a także wymogów rozporządzenia Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju w sprawie JPK_VAT,
- biegła umiejętność obsługi komputera (znajomość programów księgowych, Microsoft Office, ze szczególnym uwzględnieniem programu Excel),
- umiejętność logicznego myślenia oraz rozwiązywania problemów,
- dobra organizacja pracy, zaangażowanie w terminowe realizowanie zadań,
- sumienność, dokładność i odpowiedzialność,
- umiejętność pracy zespołowej oraz samodzielnej,
- nastawienie na rozwój i pozyskiwanie nowej wiedzy i kwalifikacji,
- umiejętność budowania pozytywnych relacji opartych o zasady dobrej współpracy,
- znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.
Zakres obowiązków:
- księgowanie faktur sprzedaży i zakupu, kontrola i analiza kont księgowych,
- prowadzenie i uzgadnianie ewidencji na potrzeby rozliczania podatku VAT i sporządzenia JPK VAT,
- księgowanie wyciągów bankowych,
- windykacja należności,
- przygotowywanie i sporządzanie dokumentacji niezbędnej do badania sprawozdania finansowego w zakresie wykonywanych zadań,
- sporządzanie sprawozdań GUS i wszelkich raportów dla organów kontroli oraz ministerstwa nadzorującego w zakresie wykonywanych zadań.
Dodatkowe atuty:
- kursy i szkolenia z zakresu rachunkowości i podatków,
- kursy i szkolenia dotyczące obsługi programów Microsoft Office,
- znajomość zasad funkcjonowania systemów elektronicznego obiegu dokumentów,
- pozytywne referencje z poprzednich miejsc pracy.
Oferujemy:
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
- bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
- wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.
Miejsce pracy:
Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A
Proponowane wynagrodzenie:
5 900 – 8 100 PLN brutto
Czas składania ofert:
Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 05.12.2025 na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
poszukuje osób na stanowisko:
stanowisko ds. kontroli projektów unijnych
w Centrum Funduszy Europejskich dla Energetyki
Wymagania:
- wykształcenie wyższe I lub II stopnia,
- doświadczenie zawodowe przy wykształceniu wyższym I stopnia: 8 lat pracy, w tym min. 4 lata w dziedzinie związanej z kontrolą/nadzorem/realizacją projektów inwestycyjnych/infrastrukturalnych lub przy wykształceniu wyższym II stopnia: 6 lat pracy, w tym min. 3 lata w dziedzinie związanej z kontrolą/nadzorem/realizacją projektów inwestycyjnych/infrastrukturalnych,
- doświadczenie związane z analizą dokumentacji technicznej inwestycji infrastrukturalnych, dokumentacji środowiskowej itp.,
- znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym,
- umiejętność analizy dokumentacji projektu, w tym dokumentacji odbiorowej, związanej z nabyciem nieruchomości, środowiskowej, innej dokumentacji powstającej w trakcie realizacji inwestycji infrastrukturalnej) pod kątem zgodności z przepisami prawa krajowego i unijnego, dokumentacją aplikacyjną projektu, decyzjami administracyjnymi,
- gotowość do wyjazdów na miejsce realizacji projektów (wyjazdy na terenie całego kraju – średnio raz w miesiącu),
- umiejętność organizowania pracy własnej, odpowiedzialność i rzetelność,
- umiejętność podejmowania decyzji i ich uzasadnienia,
- systematyczność, dokładność, komunikatywność.
Mile widziane:
- doświadczenie przy projektach współfinansowanych ze środków UE.
Zakres obowiązków:
- prowadzenie kontroli projektów (kontrola w miejscu realizacji projektu oraz w siedzibie beneficjenta), w szczególności: weryfikacja realizacji zakresu rzeczowego projektu, wskaźników wykonania, dokumentacji związanej z realizacją inwestycji infrastrukturalnych (formalnej, technicznej, środowiskowej), działań informacyjno-promocyjnych, standardów dostępności,
- dokonywanie oceny kwalifikowalności wydatków (finansowo-merytorycznej),
- prowadzenie weryfikacji procedur wewnętrznych beneficjentów wymaganych w związku z realizowanym projektem dofinansowanym,
- sporządzanie informacji pokontrolnych, zaleceń pokontrolnych i rekomendacji oraz monitorowanie stanu ich wypełnienia,
- sporządzanie planów kontroli oraz sprawozdań z ich wykonania,
- sporządzanie analiz (m.in. analiz ryzyka, analiz służących doborowi próby elementów do kontroli),
- wprowadzanie danych do systemu SL2014/CST w zakresie realizowanych zadań, zgodnie z nadanymi uprawnieniami,
- wykrywanie nieprawidłowości i nadużyć finansowych oraz przekazywanie do właściwej Sekcji informacji w tym zakresie,
- inne czynności związane z działalnością Sekcji określone przez kierownika, instytucje nadrzędne.
Oferujemy:
- stanowisko: Specjalista/Specjalistka ds. funduszy unijnych,
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
- bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
- wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.
Miejsce pracy:
Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A
Proponowane wynagrodzenie:
7500 – 9000 zł brutto
Czas składania ofert:
Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 27.11.2025 r. na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl
Informacja o wewnętrznej procedurze zgłaszania naruszeń prawa, zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r., znajduje się pod linkiem: https://inig-pib.bip.gov.pl/regulamin-dokonywania-zgloszen-naruszen-prawa-oraz-podejmowania-dzialan-nastepczych/zglaszanie-naruszen-prawa.html
