Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
poszukuje osób na
stanowisko
starszy specjalista administracyjno-ekonomiczny ds. projektów/
starsza specjalistka administracyjno-ekonomiczna ds. projektów
Wymagania dla kandydatów:
- Znajomość języka angielskiego umożliwiająca swobodną konwersację- warunek konieczny
- Wykształcenie wyższe (preferowane ekonomiczne, mile widziane ukończone studia podyplomowe lub kursy w zakresie funduszy europejskich)
- Znajomość aktualnych przepisów i wytycznych dotyczących realizacji projektów unijnych oraz kwalifikowalności wydatków (umiejętność praktycznego ich stosowania)
- Praktyczna znajomość pakietu MS Office, w szczególności Excel
- Doświadczenie w rozliczaniu finansowym projektów dofinansowanych ze środków UE (minimum 5 lat pracy w dziedzinie)
- Sumienność, dokładność w realizacji zadań oraz bardzo dobra organizacja czasu pracy
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole
Zakres obowiązków:
- Rozliczanie projektów w zakresie finansowym i administracyjnym zgodnie w umową
o dofinansowanie i wytycznymi, w tym obsługa systemów do ich rozliczania m.in. CST2021, Funding & Tenders Portal - Monitorowanie realizacji projektów i umów o dofinansowanie, w tym postępu zadań, budżetu, harmonogramów, wydatkowania środków oraz osiągania wskaźników i kamieni milowych
- Weryfikacja poprawności wydatków pod kątem zgodności z zasadą konkurencyjności oraz opisywanie dokumentów finansowych w zakresie ich kwalifikowalności i zgodności
z projektem - Nadzorowanie poprawności i dekretacja dokumentacji finansowo-księgowej, uzgadnianie kont księgowych
- Bieżąca obsługa administracyjna projektów w szczególności: składanie wniosków
o płatność, wniosków o zmiany, sprawozdań i raportów z przebiegu i realizacji projektów, tworzenie harmonogramów płatności, przygotowywanie załączników finansowych do ewentualnych zmian projektowych - Koordynacja współpracy z instytucjami finansującymi oraz wewnętrznymi zakładami badawczymi
- Organizacja i zarządzanie archiwizacją dokumentacji projektowej
- Proponowanie usprawnień i wprowadzanie rekomendacji dotyczących realizacji projektów
- Doradztwo w zakresie prawidłowego rozliczania projektów.
Oferujemy:
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
- bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
- wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.
Miejsce pracy:
Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A
Proponowane wynagrodzenie:
6300 – 8 100 PLN brutto
Czas składania ofert:
2 tygodnie od dnia ogłoszenia
Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 10.01.2025 r. na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl
DYREKTOR
INSTYTUTU NAFTY I GAZU – PAŃSTWOWEGO INSTYTUTU BADAWCZEGO
OGŁASZA KONKURS OTWARTY NA
STANOWISKOADIUNKTA
W ZAKŁADZIE ZRÓWNOWAŻONYCH TECHNOLOGII CHEMICZNYCH W KRAKOWIE
(liczba wakatów: 1 )
Dyscyplina naukowa: inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka
Data ogłoszenia: 16.12.2024
Termin składania ofert: 07.01.2025
Link do strony: www.inig.pl/praca-w-inig-pib
Słowa kluczowe: PALIWA, BIOPALIWA, PALIWA ODNAWIALNE, TECHNOLOGIA CHEMICZNA, ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ, EMISJA GHG, BADANIA NAUKOWE, PRACE ROZWOJOWE, NORMALIZACJA
Opis (stanowiska / zakresu zadań / rodzaj badań naukowych, w których Kandydat miałby uczestniczyć):
Podstawowym zakresem obowiązków wymaganych na stanowisku konkursowym, jest prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych z zakresu technologii paliw i szerokorozumianych paliw odnawialnych a także prac z obszaru zrównoważonego rozwoju i emisji GHG dla potrzeb prowadzonych w Instytucie projektów, wprowadzanie do praktyki wyników tych badań, upowszechnianie osiągnięć nauki m. in. przez publikacje oraz aktywny udział w życiu naukowym, ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji, kształcenie kadry naukowej oraz udział w pracach organizacyjnych Instytutu związanych z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi.
INiG–PIB oferuje:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- możliwość rozwoju naukowego i podnoszenie kwalifikacji,
- pracę w zespole o dużym doświadczeniu naukowym,
- atrakcyjne warunki płacowe.
Warunki, jakie Kandydat powinien spełniać:
- Stopień naukowy doktora nauk technicznych lub pokrewnych, wykształcenie kierunkowe: technologia chemiczna lub pokrewne.
- Minimum 10 lat doświadczenia zawodowego w instytucji naukowo badawczej.
- Doświadczenie w kierowaniu projektami badawczymi lub pracami B+R, poparta załączonym wykazem kierowanych projektów badawczych lub prac B+R.
- Praktyczna znajomość:
‒ technologii wytwarzania benzyn silnikowych, paliw lotniczych, olejów napędowych i opałowych, biopaliw klasycznych i zaawansowanych, paliw syntetycznych, paliw stałych (odpadowych, RDF, biomasowych itp.) i gazowych oraz komponentów paliw;
‒ metodyki oceny technologii pod kątem spełnienia kryteriów zrównoważonego rozwoju zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumentach uznanych systemów certyfikacji w zakresie prowadzenia bilansu masy i wyznaczania emisji GHG dla biokomponentów oraz biopaliw ciekłych,
‒ procesów katalitycznej hydrokonwersji prowadzących do wytworzenia (bio)komponentów paliwowych i olejów bazowych;
‒ metod badania skażenia mikrobiologicznego paliw w systemie produkcji oraz dystrybucji paliw i biopaliw ciekłych;
‒ znajomość podstawowych dokumentów prawnych i normatywnych w dziedzinie paliw w tym mi.in.: Dyrektywy 2018/2001, 2023/2413, 98/70/WE, produktowe normy paliwowe EN i ASTM, krajowe ustawy i rozporządzenia z zakresu paliw, biopaliw i biokomponentów.
‒ schematów technologicznych produkcji paliw w krajowych rafineriach
5. Umiejętność pisania artykułów naukowych i zgłoszeń patentowych poparta załączonym wykazem dorobku naukowego.
6. Doświadczenie w wykonywaniu recenzji monografii, artykułów naukowych lub innych opracowań naukowych, poparta załączonym wykazem recenzji.
7. Umiejętność wygłaszania referatów na konferencjach naukowych i technicznych, poparta załączonym wykazem wygłoszonych przez siebie referatów.
8. Umiejętność przygotowywania materiałów szkoleniowych oraz prowadzenia szkoleń, poparta załączonym wykazem przeprowadzonych szkoleń.
9. Umiejętność pracy w zespole.
10. Znajomość języka angielskiego- poziom B2.
11. Znajomość języka polskiego- poziom C2 (jeśli nie jest językiem ojczystym).
Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać:
- podanie o zatrudnienie na stanowisku naukowym (list motywacyjny),
- życiorys naukowy,
- oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestepstwo skarbowe,
- oświadczenie o nieprowadzeniu działaności konkurencyjnej oraz o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy,
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, odpis dyplomu nadania stopnia naukowego,
- wykazy wymienione warunkach do spełnienia przez kandydata w punktach 3, 5-8, które powinny zawierać min. 5 pozycji każdy, z okresu ostatnich 10 lat pracy kandydata w obszarze wskazanym w ogłoszeniu.
Kwalifikacje kandydata ocenia Komisja Rekrutacyjna na podstawie dostarczonych dokumentów i materiałów. W terminie do 14 dni od dnia zakończenia składania ofert z wybranymi kandydatami zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
Kryteria oceny kandydata:
- kierowanie projektami badawczymi we wskazanym obszarze oraz czynne uczestnictwo w konferencjach/ sympozjach/ warsztatach, doświadczenie w normalizacji i prowadzeniu szkoleń,
- kreatywność mierzona jakością i liczbą publikacji naukowych, zgłoszeń patentowych/patentów i/lub wdrożeń (jeśli dotyczy),
- aktywność i dorobek organizacyjny,
- zgodność dziedziny/dyscypliny wiedzy, w której specjalizuje się kandydat, z oczekiwaniami Instytutu,
- odbyte staże naukowe, zmiana profilu naukowego, staże i praca w przemyśle,
- liczba cytowań prac kandydata.
Zgłoszenia na Konkurs należy przesłać na adres e-mail rekrutacja@inig.pl lub na adres:
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
z dopiskiem na kopercie:
„Konkurs na stanowisko ADIUNKTA w Zakładzie Zrównoważonych Technologii Chemicznych”
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
poszukuje osób na
stanowisko do spraw kontroli projektów unijnych
(Sekcja kontroli projektów w Centrum Funduszy Europejskich dla Energetyki)
Wymagania dla kandydatów:
kierunkowe: finanse i rachunkowość lub pokrewne);
ü przy wykształceniu wyższym I stopnia: 8 lat pracy, w tym min. 4 lata w dziedzinie związanej z kontrolą projektów współfinansowanych ze środków UE,
ü przy wykształceniu wyższym II stopnia: 6 lat pracy, w tym min. 3 lata w dziedzinie związanej z kontrolą projektów współfinansowanych ze środków UE;
ü wymagane doświadczenie związane z rachunkowością lub finansami.
ü praktyczna znajomość systemów księgowych klasy ERP (lub podobnych), w tym umiejętność analizy zapisów księgowych, generowania zestawień i podsumowań,
ü umiejętność analizy operacji gospodarczych związanych z projektem w ramach wyodrębnionej ewidencji księgowej w podmiotach prowadzących pełną księgowość,
ü znajomość zasad weryfikacji dokumentacji księgowej i finansowej,
ü umiejętność analizy dokumentacji projektu (w tym dokumentacji odbiorowej, związanej z nabyciem nieruchomości, środowiskowej, innej dokumentacji powstającej w trakcie realizacji inwestycji infrastrukturalnej) pod kątem zgodności z przepisami prawa krajowego i unijnego, dokumentacją aplikacyjną projektu, decyzjami administracyjnymi,
ü gotowość do wyjazdów na miejsce realizacji projektów (wyjazdy na terenie całego kraju – raz na 2-3 miesiące),
ü umiejętność organizowania pracy własnej,
ü odpowiedzialność i rzetelność,
ü systematyczność i dokładność,
ü komunikatywność.
Zakres obowiązków:
- prowadzenie kontroli projektów (kontrola „na miejscu”), w szczególności w aspekcie finansowo-księgowym, w szczególności: weryfikacja wypełnienia obowiązków beneficjenta w zakresie zapewnienia wyodrębnionej ewidencji księgowej, analiza ksiąg rachunkowych, analiza operacji związanych z realizacją projektu, analiza finansowego zaawansowania projektu);
- dokonywanie oceny kwalifikowalności wydatków (finansowo-merytorycznej);
- prowadzenie weryfikacji procedur wewnętrznych beneficjentów wymaganych w związku z realizowanym projektem dofinansowanym,
- sporządzanie informacji pokontrolnych, zaleceń pokontrolnych i rekomendacji oraz monitorowanie stanu ich wypełnienia;
- sporządzanie planów kontroli oraz sprawozdań z ich wykonania;
- sporządzanie analiz (m.in. analiz ryzyka, analiz służących doborowi próby elementów do kontroli);
- wprowadzanie danych do systemu SL2014/CST w zakresie realizowanych zadań, zgodnie z nadanymi uprawnieniami;
- przekazywanie do właściwej Sekcji informacji o wykrytych nieprawidłowościach lub podejrzeniach ich wystąpienia;
- inne czynności związane z działalnością Sekcji określone przez kierownika, instytucje nadrzędne.
Oferujemy:
-
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę na stanowisku: Specjalista ds. funduszy unijnych
- bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
- wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.
Miejsce pracy:
Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy
31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A
Proponowane wynagrodzenie:
7000 – 9 000 PLN brutto
Czas składania ofert:
2 tygodnie od dnia ogłoszenia
Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 28.12.2024 na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl
KLAUZULA INFORMACYJNA DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH NA PODSTAWIE OBOWIĄZKU PRAWNEGO CIĄŻĄCEGO NA ADMINISTRATORZE ZGODNIE Z ART. 13 RODO[1]