Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy

Minister Klimatu i Środowiska ogłasza nabór na stanowisko
Dyrektor
Instytutu Nafty i Gazu – Państwowego Instytutu Badawczego
Wymiar etatu: 1
Miejsce wykonywania pracy:
Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy
ul. Lubicz 25A
31-503 Kraków
 
Główne obowiązki na stanowisku pracy:
Zapewnienie realizacji zadań związanych z badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi w dziedzinie nafty i
gazu oraz przystosowywaniem ich do zastosowania w praktyce, wdrażaniem wyników badań naukowych i prac
rozwojowych w dziedzinie nafty i gazu oraz prowadzeniem prac dotyczących monitoringu i zapobiegania
skutkom zjawisk i wydarzeń mogących stwarzać zagrożenie publiczne związane z działalnością przemysłu
naftowego i gazownictwa, w szczególności:
1) sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem badań naukowych, prac rozwojowych, wdrożeniowych i
innowacyjnych dotyczących:
- poszukiwań węglowodorów,
- eksploatacji złóż ropy naftowej i gazu ziemnego,
- technologii przeróbki ropy naftowej i surowców pokrewnych na paliwa, oleje i smary,
- technologii produkcji paliw, środków smarowych, asfaltów przemysłowych i innych specyfików
naftowych,
- technologii produkcji paliw alternatywnych, w tym biopaliw,
- monitoringu zmian własności produktów naftowych w systemach dystrybucji i u użytkowników,
- technologii produkcji dodatków uszlachetniających do ropy naftowej, paliw, olejów, smarów i
procesów rafineryjnych,
- technologii produkcji dodatków uszlachetniających do paliw alternatywnych,
- technologii produkcji surowców dla przemysłu chemicznego,
- technologii rekultywacji, rewitalizacji i remediacji terenów skażonych substancjami ropopochodnymi,
- transportu i magazynowania ropy naftowej i gazu ziemnego oraz produktów naftowych,
- dystrybucji i użytkowania gazu ziemnego,
- rozeznania i oceny stanu techniki oraz trendów rozwojowych w zakresie produktów naftowych,
2) wykonywanie zadań szczególnie ważnych dla planowania i realizacji polityki państwa, niezbędnych do
zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego i publicznego oraz ochrony środowiska, obejmujących:
- dostarczanie podstaw merytorycznych do procesu decyzyjnego organów administracji państwowej w
obszarze energetyki i transportu, ze szczególnym uwzględnieniem węglowodorowych i alternatywnych
nośników energii,
- działanie na rzecz wzrostu bezpieczeństwa energetycznego i publicznego,
- identyfikację i zmniejszanie zagrożeń środowiska naturalnego, związanych z wydobyciem surowców
oraz użytkowaniem produktów węglowodorowych,
- monitoring i zapobieganie skutkom zjawisk i wydarzeń mogących stwarzać zagrożenie publiczne
związane z działalnością przemysłu naftowego i gazownictwa,
- prowadzenie działalności w zakresie badań i certyfikacji wyrobów oraz aprobat technicznych w
przemyśle naftowym i gazowniczym,
- prowadzenie działalności wydawniczej związanej z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami
rozwojowymi,
- prowadzenie współpracy naukowej w kraju i za granicą w zakresie realizacji badań naukowych oraz
prac rozwojowych i wdrożeniowych,
- prowadzenie działalności w zakresie informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej, wynalazczości
oraz ochrony własności przemysłowej i intelektualnej, a także wspierającej innowacyjność
przedsiębiorstw,
- upowszechnianie wyników prowadzonych badań naukowych i prac rozwojowych,
- opracowywanie opinii i ekspertyz niemających charakteru badań naukowych i prac rozwojowych,
- prowadzenie badań bezpieczeństwa użytkowania wyrobów przemysłu naftowego i gazowniczego,
3) reprezentowanie instytutu na arenie międzynarodowej.
Kandydat/kandydatka przystępujący/-a do naboru na stanowisko Dyrektora Instytutu Nafty i Gazu –
Państwowego Instytutu Badawczego powinien/powinna spełniać następujące warunki:
- posiada tytuł zawodowy magistra lub równorzędny,
- jest obywatelem polskim,
- korzysta z pełni praw publicznych,
- nie był/-a skazany/-a prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo
skarbowe,
- nie był/-a karany/-a zakazem zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy
publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
- posiada aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych
oznaczone klauzulą „tajne”, albo wyrazi zgodę na przeprowadzenie poszerzonego postępowania
sprawdzającego na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- złożył/złożyła oświadczenie lustracyjne lub informację o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z
art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów
bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów, według wzoru określonego ww.
ustawie (dotyczy kandydatów/kandydatek urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.),
- posiada kompetencje kierownicze (zarządzanie ludźmi, zarządzanie strategiczne, organizacja pracy i
orientacja na osiąganie celów, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, komunikacja, współpraca),
- posiada co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym,
- zna język angielski w mowie i piśmie,
- posiada wykształcenie i wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Dyrektora Instytutu Nafty i
Gazu – Państwowego Instytutu Badawczego.
 
Wymagania pożądane:
1) doświadczenie w pracy na stanowiskach kierowniczych w sektorze energii,
2) radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.
 
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys,
- list motywacyjny,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie (w przypadku ukończenia studiów
wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie
wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego
dyplomu),
- kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy
na stanowisku kierowniczym (świadectwa pracy, zaświadczenia),
- oświadczenie kandydata/kandydatki o niekaralności zakazem zajmowania stanowisk kierowniczych w
urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami
publicznymi,
- kopia aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych
oznaczonych klauzulą „tajne” albo oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie poszerzonego
postępowania sprawdzającego na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- oświadczenie kandydata/kandydatki o dopełnieniu ustawowego obowiązku złożenia oświadczenia
lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18
października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat
1944-1990 oraz treści tych dokumentów, złożone według wzoru określonego ww. ustawie – wzory można
znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa – link poniżej (dotyczy kandydatów/kandydatek
urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.),
- oświadczenie kandydata/kandydatki o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata/kandydatki o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo
lub umyślne przestępstwo skarbowe.
 
Dokumenty należy składać w formie papierowej lub mejlowej w terminie do: 29.01.2025 r.
– decyduje data wpływu do Ministerstwa Klimatu i Środowiska
Miejsce składania dokumentów
Papierowo na adres:
Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Biuro Zarządzania Kapitałem Ludzkim
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym INiG/2/2025
Elektronicznie na adres: rekrutacja@klimat.gov.pl
w tytule wiadomości e-mail prosimy wpisać: INiG/2/2025
 
Informacje o metodach i technikach naboru
- weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
- rozmowa kwalifikacyjna – pytania otwarte lub studium przypadku.
Podczas rozmowy kandydat/kandydatka zostanie poproszony/-a o przedstawienie swojej wizji
funkcjonowania Instytutu Nafty i Gazu – Państwowego Instytutu Badawczego,
- badanie kompetencji kierowniczych.
 
Inne informacje
• Kandydaci/kandydatki proszeni/proszone są o podanie numeru telefonu oraz adresu poczty
elektronicznej.
• Rozmowy kwalifikacyjne w ramach naboru mogą być przeprowadzone w formie zdalnej (online).
• Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
• O terminach etapów naboru kandydaci/kandydatki będą powiadamiani/-e telefonicznie albo pocztą
elektroniczną.
• Poprzez wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Dyrektora Instytutu Nafty i Gazu –
Państwowego Instytutu Badawczego, rozumie się w szczególności:
- znajomość przepisów ustaw: Prawo energetyczne oraz innych aktów prawnych, UE i krajowych
regulujących funkcjonowanie sektora energii, Kodeks postępowania administracyjnego, o finansach
publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, Prawo
zamówień publicznych,
- znajomość zagadnień z zakresu funkcjonowania sektora naftowo-paliwowego w Polsce,
bezpieczeństwa energetycznego Polski.
• W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na
język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
• Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. 601 252 391
• Kandydaci/kandydatki spełniający/-e wymagania formalne, którzy/które – po analizie ofert – zostaną
zakwalifikowani/-e do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni/powiadomione o terminie jego
przeprowadzenia.
• Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska znajdują
 
Wzory oświadczeń dostępne są na stronach:
a_lustracyjnego.docx
aralnosc__poswiadczenia.doc
Informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych kandydatów/kandydatek biorących
udział w naborze na stanowisko Dyrektor Instytutu Nafty i Gazu – Państwowego Instytutu Badawczego
Przed przystąpieniem do procesu naboru proszę zapoznać się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych

Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy

poszukuje osób na stanowisko:

do spraw finansowej weryfikacji wniosków o płatność

 

Wymagania dla kandydatów:

  • wykształcenie: wyższe I lub II stopnia;
  • doświadczenie zawodowe: przy wykształceniu wyższym II stopnia minimum 6 lat pracy, w tym min. 3 lata na stanowisku związanym z realizacją projektów współfinansowanych ze środków UE, przy wykształceniu wyższym I stopnia minimum 8 lat pracy, w tym min. 4 lata na stanowisku związanym z realizacją projektów współfinansowanych ze środków UE;
  • pożądane doświadczenie w zakresie finansowej weryfikacji wniosków o płatność beneficjentów, w ocenie wniosków od dofinansowanie lub weryfikacji dokumentów księgowych;
  • język obcy: język angielski (poziom średniozaawansowany);
  • inne kompetencje, wiedza i umiejętności:

- znajomość tematyki funduszy unijnych, w szczególności w zakresie realizacji i rozliczania projektów infrastrukturalnych,

- znajomość zasad weryfikacji dokumentów księgowo-finansowych,

- umiejętność organizowania pracy własnej,

- odpowiedzialność i rzetelność,

- systematyczność i dokładność,

- komunikatywność.

 

Zakres obowiązków:

1. weryfikacja wniosków o dofinansowanie złożonych w ramach działania FENX.02.03, zgodnie z zatwierdzonymi Kryteriami oceny (projekty z zakresu przesyłu gazu, dystrybucji gazu, dystrybucji energii elektrycznej),
2. weryfikacja wniosków o płatność składanych przez beneficjentów: kontrola załączonych dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno-rachunkowym oraz pod względem kwalifikowalności wydatków,
3. wypełnianie List sprawdzających oraz formułowanie uwag do zweryfikowanych dokumentów,
4. tworzenie zleceń płatności w portalu BGK-Zlecenia w celu dokonania przelewów na rzecz beneficjentów,
5. wprowadzanie danych do systemu CST w zakresie realizowanych zadań,
6. przygotowywanie i przedkładanie do podpisu przełożonemu korespondencji związanej z wykonywanymi zadaniami,
7. udział w konsultacjach wytycznych i innych dokumentów programowych.

 

Oferujemy:

  • stanowisko: Specjalista ds. funduszy unijnych;
  • stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
  • bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
  • wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.

Miejsce pracy:

Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy

31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A

Proponowane wynagrodzenie:

7500 – 8500 PLN brutto

Czas składania ofert:

4 tygodnie od dnia ogłoszenia

Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 07.02.2025 na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl

Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy

poszukuje osób na stanowisko do Działu Księgowości:

Starszy specjalista/specjalista ekonomiczny

Kasjer

Wymagania dla kandydatów:

  • wykształcenie minimum średnie (preferowany kierunek: ekonomia)
  • znajomość zasad ewidencji księgowej w zakresie obsługi kasowej oraz kosztów
  • znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, przepisów podatku VAT, zasad rozliczania delegacji krajowych i zagranicznych,
  • biegła umiejętność obsługi komputera (znajomość programów księgowych, Microsoft Office, ze szczególnym uwzględnieniem programu Excel),
  • minimum 1 rok doświadczenie na stanowisku związanym z księgowością,
  • umiejętność logicznego myślenia oraz rozwiązywania problemów,
  • dobra organizacja pracy, zaangażowanie w terminowe realizowanie zadań,
  • sumienność, dokładność i odpowiedzialność,
  • umiejętność pracy zespołowej oraz samodzielnej,
  • umiejętność budowania pozytywnych relacji opartych o zasady dobrej współpracy.

Zakres obowiązków:

  • obsługa kasy, dokonywanie operacji gotówkowych i ich dokumentowanie w systemie księgowym,
  • przygotowywanie przelewów w systemie bankowym,
  • rejestrowanie faktur gotówkowych w systemie elektronicznego obiegu dokumentów,
  • weryfikacja delegacji i związanych z nimi dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
  • dekretacja i księgowanie dokumentów zakupowych,
  • współpraca przy uzgodnieniu rejestru VAT.

Dodatkowe atuty:

  • kursy i szkolenia z zakresu rachunkowości i podatków,
  • kursy i szkolenia dotyczące obsługi programów Microsoft Office,
  • znajomość zasad funkcjonowania systemów elektronicznego obiegu dokumentów,
  • pozytywne referencje z poprzednich miejsc pracy.

Oferujemy:

  • zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę na czas określony (na zastępstwo),
  • bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
  • wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.

Miejsce pracy:

Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy

31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A

Proponowane wynagrodzenie:

5 900 – 8 100 PLN brutto

Czas składania ofert:

2 tygodnie od dnia ogłoszenia

Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie 30.01.2025 na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl

Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy

poszukuje osób na stanowisko:

Specjalista/ starszy specjalista ds. certyfikacji

Wymagania dla kandydatów:

  • wykształcenie wyższe ekonomiczne lub techniczne lub prawnicze (preferowane zakresu ochrony środowiska lub rolnicze lub leśne energetyki lub pokrewne),
  • znajomość języka angielskiego umożliwiająca komunikację w mowie i piśmie,
  • łatwość w nawiązywaniu kontaktów, umiejętność pracy z ludźmi, komunikatywność,
  • zaangażowanie w wykonywaną pracę,
  • samodzielność, odpowiedzialność oraz kreatywność,
  • dobra organizacja pracy, dokładność i staranność,
  • umiejętność pracy na dokumentach i wykonywania prac administracyjnych,
  • umiejętność obsługi podstawowego oprogramowania MS Office.

Zakres obowiązków:

  • opracowywanie zagadnień merytorycznych w zakresie certyfikacji KZR INiG,
  • uczestnictwo w rozwiązywaniu zagadnień merytorycznych zgłaszanych przez klientów, kontaktowanie się uczestnikami i jednostkami certyfikującymi
    w merytorycznym i formalnym zakresie,
  • praca w Biurze Systemów Certyfikacji Biomasy – Systemie KZR INiG
  • weryfikacja dokumentacji klienta (w tym dokumentacji audytowej) zgodnie z wymaganiami Systemu KZR INiG.
  • nadzorowanie uczestników,
  • obsługa klientów w aspektach formalnych,
  • udział w seminariach, sympozjach, szkoleniach,
  • praca z elektroniczną bazą klientów.

Dodatkowe atuty:

  • doświadczenie/wiedza z w obszarze audytu (np. finansowy, energetyczny, jakości, inny),
  • doświadczenie/wiedza z obszarów technologii produkcji biopaliw/paliw z biomasy/biogazu/wodoru odnawialnego,
  • znajomość aktów prawnych w obszarze odnawialnych źródeł energii,
  • doświadczenie w pracy z systemami certyfikacji wyrobów/systemów,
  • doświadczenie w pracach administracyjnych,
  • czynne prawo jazdy kategorii B.

Oferujemy:

  • stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
  • bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
  • wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.

Miejsce pracy:

Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy

Proponowane wynagrodzenie:

6100 – 8300 PLN brutto

Czas składania ofert:

2 tygodnie od dnia ogłoszenia

Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesłać w terminie do 10.01.2025 r. na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl

Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy

poszukuje osób na

stanowisko

starszy specjalista administracyjno-ekonomiczny ds. projektów/

starsza specjalistka administracyjno-ekonomiczna ds. projektów



Wymagania dla kandydatów:

  • Znajomość języka angielskiego umożliwiająca swobodną konwersację- warunek konieczny
  • Wykształcenie wyższe (preferowane ekonomiczne, mile widziane ukończone studia podyplomowe lub kursy w zakresie funduszy europejskich)
  • Znajomość aktualnych przepisów i wytycznych dotyczących realizacji projektów unijnych oraz kwalifikowalności wydatków (umiejętność praktycznego ich stosowania)
  • Praktyczna znajomość pakietu MS Office, w szczególności Excel
  • Doświadczenie w rozliczaniu finansowym projektów dofinansowanych ze środków UE (minimum 5 lat pracy w dziedzinie)
  • Sumienność, dokładność w realizacji zadań oraz bardzo dobra organizacja czasu pracy
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole

Zakres obowiązków:

  • Rozliczanie projektów w zakresie finansowym i administracyjnym zgodnie w umową
    o dofinansowanie i wytycznymi, w tym obsługa systemów do ich rozliczania m.in. CST2021, Funding & Tenders Portal 
  • Monitorowanie realizacji projektów i umów o dofinansowanie, w tym postępu zadań, budżetu, harmonogramów, wydatkowania środków oraz osiągania wskaźników i kamieni milowych
  • Weryfikacja poprawności wydatków pod kątem zgodności z zasadą konkurencyjności oraz opisywanie dokumentów finansowych w zakresie ich kwalifikowalności i zgodności
    z projektem
  • Nadzorowanie poprawności i dekretacja dokumentacji finansowo-księgowej, uzgadnianie kont księgowych
  • Bieżąca obsługa administracyjna projektów w szczególności: składanie wniosków
    o płatność, wniosków o zmiany, sprawozdań i raportów z przebiegu i realizacji projektów, tworzenie harmonogramów płatności, przygotowywanie załączników finansowych do ewentualnych zmian projektowych
  • Koordynacja współpracy z instytucjami finansującymi oraz wewnętrznymi zakładami badawczymi
  • Organizacja i zarządzanie archiwizacją dokumentacji projektowej
  • Proponowanie usprawnień i wprowadzanie rekomendacji dotyczących realizacji projektów
  • Doradztwo w zakresie prawidłowego rozliczania projektów.

Oferujemy:

  • stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
  • bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
  • wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.

Miejsce pracy:

Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy

31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A

Proponowane wynagrodzenie:

6300 – 8 100 PLN brutto

Czas składania ofert:

2 tygodnie od dnia ogłoszenia

 

Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 10.01.2025 r. na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl

DYREKTOR

INSTYTUTU NAFTY I GAZU – PAŃSTWOWEGO INSTYTUTU BADAWCZEGO

OGŁASZA KONKURS OTWARTY NA

STANOWISKOADIUNKTA

W ZAKŁADZIE ZRÓWNOWAŻONYCH TECHNOLOGII CHEMICZNYCH W KRAKOWIE

                                                                                   (liczba wakatów: 1 )

Dyscyplina naukowa: inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

Data ogłoszenia: 16.12.2024

Termin składania ofert: 07.01.2025

Link do strony: www.inig.pl/praca-w-inig-pib

Słowa kluczowe: PALIWA, BIOPALIWA, PALIWA ODNAWIALNE, TECHNOLOGIA CHEMICZNA, ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ, EMISJA GHG, BADANIA NAUKOWE, PRACE ROZWOJOWE, NORMALIZACJA

 

Opis (stanowiska / zakresu zadań / rodzaj badań naukowych, w których Kandydat miałby uczestniczyć):

 

Podstawowym zakresem obowiązków wymaganych na stanowisku konkursowym, jest prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych z zakresu technologii paliw i szerokorozumianych paliw odnawialnych a także prac z obszaru zrównoważonego rozwoju i emisji GHG dla potrzeb prowadzonych w Instytucie projektów, wprowadzanie do praktyki wyników tych badań, upowszechnianie osiągnięć nauki m. in. przez publikacje oraz aktywny udział w życiu naukowym, ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji, kształcenie kadry naukowej oraz udział w pracach organizacyjnych Instytutu związanych z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi.

INiG–PIB oferuje:

  1. zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
  2. możliwość rozwoju naukowego i podnoszenie kwalifikacji,
  3. pracę w zespole o dużym doświadczeniu naukowym,
  4. atrakcyjne warunki płacowe.

 

Warunki, jakie Kandydat powinien spełniać:

  1. Stopień naukowy doktora nauk technicznych lub pokrewnych, wykształcenie kierunkowe: technologia chemiczna lub pokrewne.
  2. Minimum 10 lat doświadczenia zawodowego w instytucji naukowo badawczej.
  3. Doświadczenie w kierowaniu projektami badawczymi lub pracami B+R, poparta załączonym wykazem kierowanych projektów badawczych lub prac B+R.
  4. Praktyczna znajomość:

    technologii wytwarzania benzyn silnikowych, paliw lotniczych, olejów napędowych i opałowych, biopaliw klasycznych i zaawansowanych, paliw syntetycznych, paliw stałych (odpadowych, RDF, biomasowych itp.) i gazowych oraz komponentów paliw;

    metodyki oceny technologii pod kątem spełnienia kryteriów zrównoważonego rozwoju zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumentach uznanych systemów certyfikacji w zakresie prowadzenia bilansu masy i wyznaczania emisji GHG dla biokomponentów oraz biopaliw ciekłych,

    procesów katalitycznej hydrokonwersji prowadzących do wytworzenia (bio)komponentów paliwowych i olejów bazowych;

    metod badania skażenia mikrobiologicznego paliw w systemie produkcji oraz dystrybucji paliw i biopaliw ciekłych;

    znajomość podstawowych dokumentów prawnych i normatywnych w dziedzinie paliw w tym mi.in.: Dyrektywy 2018/2001, 2023/2413, 98/70/WE, produktowe normy paliwowe EN i ASTM, krajowe ustawy i rozporządzenia z zakresu paliw, biopaliw i biokomponentów.

    schematów technologicznych produkcji paliw w krajowych rafineriach

5. Umiejętność pisania artykułów naukowych i zgłoszeń patentowych poparta załączonym wykazem dorobku naukowego.

6. Doświadczenie w wykonywaniu recenzji monografii, artykułów naukowych lub innych opracowań naukowych, poparta załączonym wykazem recenzji.

7. Umiejętność wygłaszania referatów na konferencjach naukowych i technicznych, poparta załączonym wykazem wygłoszonych przez siebie referatów.

8. Umiejętność przygotowywania materiałów szkoleniowych oraz prowadzenia szkoleń, poparta załączonym wykazem przeprowadzonych szkoleń.

9. Umiejętność pracy w zespole.

10. Znajomość języka angielskiego- poziom B2.

11. Znajomość języka polskiego- poziom C2 (jeśli nie jest językiem ojczystym).

 

Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać:

  1. podanie o zatrudnienie na stanowisku naukowym (list motywacyjny),
  2. życiorys naukowy,
  3. oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestepstwo skarbowe,
  4. oświadczenie o nieprowadzeniu działaności konkurencyjnej oraz o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy,
  5. odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, odpis dyplomu nadania stopnia naukowego,
  6. wykazy wymienione warunkach do spełnienia przez kandydata w punktach 3, 5-8, które powinny zawierać min. 5 pozycji każdy, z okresu ostatnich 10 lat pracy kandydata w obszarze wskazanym w ogłoszeniu.

Kwalifikacje kandydata ocenia Komisja Rekrutacyjna na podstawie dostarczonych dokumentów i materiałów. W terminie do 14 dni od dnia zakończenia składania ofert z wybranymi kandydatami zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.

 

Kryteria oceny kandydata:

  1. kierowanie projektami badawczymi we wskazanym obszarze oraz czynne uczestnictwo w konferencjach/ sympozjach/ warsztatach, doświadczenie w normalizacji i prowadzeniu szkoleń,
  2. kreatywność mierzona jakością i liczbą publikacji naukowych, zgłoszeń patentowych/patentów i/lub wdrożeń (jeśli dotyczy),
  3. aktywność i dorobek organizacyjny,
  4. zgodność dziedziny/dyscypliny wiedzy, w której specjalizuje się kandydat, z oczekiwaniami Instytutu,
  5. odbyte staże naukowe, zmiana profilu naukowego, staże i praca w przemyśle,
  6. liczba cytowań prac kandydata.

Zgłoszenia na Konkurs należy przesłać na adres e-mail rekrutacja@inig.pl lub na adres:

Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy

z dopiskiem na kopercie:

„Konkurs na stanowisko ADIUNKTA w Zakładzie Zrównoważonych Technologii Chemicznych”

Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy

poszukuje osób na

stanowisko do spraw kontroli projektów unijnych

(Sekcja kontroli projektów w Centrum Funduszy Europejskich dla Energetyki)

Wymagania dla kandydatów:

kierunkowe: finanse i rachunkowość lub pokrewne);

ü  przy wykształceniu wyższym I stopnia: 8 lat pracy, w tym min. 4 lata w dziedzinie związanej z kontrolą projektów współfinansowanych ze środków UE,

ü  przy wykształceniu wyższym II stopnia: 6 lat pracy, w tym min. 3 lata w dziedzinie związanej z kontrolą projektów współfinansowanych ze środków UE;

ü  wymagane doświadczenie związane z rachunkowością lub finansami.

ü  praktyczna znajomość systemów księgowych klasy ERP (lub podobnych), w tym umiejętność analizy zapisów księgowych, generowania zestawień i podsumowań,

ü  umiejętność analizy operacji gospodarczych związanych z projektem w ramach wyodrębnionej ewidencji księgowej w podmiotach prowadzących pełną księgowość,

ü  znajomość zasad weryfikacji dokumentacji księgowej i finansowej,

ü  umiejętność analizy dokumentacji projektu (w tym dokumentacji odbiorowej, związanej z nabyciem nieruchomości, środowiskowej, innej dokumentacji powstającej w trakcie realizacji inwestycji infrastrukturalnej) pod kątem zgodności z przepisami prawa krajowego i unijnego, dokumentacją aplikacyjną projektu, decyzjami administracyjnymi,

ü  gotowość do wyjazdów na miejsce realizacji projektów (wyjazdy na terenie całego kraju – raz na 2-3 miesiące),

ü  umiejętność organizowania pracy własnej,

ü  odpowiedzialność i rzetelność,

ü  systematyczność i dokładność,

ü  komunikatywność.

Zakres obowiązków:

    1. prowadzenie kontroli projektów (kontrola „na miejscu”), w szczególności w aspekcie finansowo-księgowym, w szczególności: weryfikacja wypełnienia obowiązków beneficjenta w zakresie zapewnienia wyodrębnionej ewidencji księgowej, analiza ksiąg rachunkowych, analiza operacji związanych z realizacją projektu, analiza finansowego zaawansowania projektu);
    2. dokonywanie oceny kwalifikowalności wydatków (finansowo-merytorycznej);
    3. prowadzenie weryfikacji procedur wewnętrznych beneficjentów wymaganych w związku z realizowanym projektem dofinansowanym,
    4. sporządzanie informacji pokontrolnych, zaleceń pokontrolnych i rekomendacji oraz monitorowanie stanu ich wypełnienia;
    5. sporządzanie planów kontroli oraz sprawozdań z ich wykonania;
    6. sporządzanie analiz (m.in. analiz ryzyka, analiz służących doborowi próby elementów do kontroli);
    7. wprowadzanie danych do systemu SL2014/CST w zakresie realizowanych zadań, zgodnie z nadanymi uprawnieniami;
    8. przekazywanie do właściwej Sekcji informacji o wykrytych nieprawidłowościach lub podejrzeniach ich wystąpienia;
    9. inne czynności związane z działalnością Sekcji określone przez kierownika, instytucje nadrzędne.

Oferujemy:

    • stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę na stanowisku: Specjalista ds. funduszy unijnych
    • bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
    • wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.

Miejsce pracy:

Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy

31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A

Proponowane wynagrodzenie:

7000 – 9 000 PLN brutto

Czas składania ofert:

2 tygodnie od dnia ogłoszenia

Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 28.12.2024 na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl

KLAUZULA INFORMACYJNA DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH NA PODSTAWIE OBOWIĄZKU PRAWNEGO CIĄŻĄCEGO NA ADMINISTRATORZE ZGODNIE Z ART. 13 RODO[1]

Informacja o wewnętrznej procedurze zgłaszania naruszeń prawa, zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r., znajduje się pod linkiemhttps://inig-pib.bip.gov.pl/regulamin-dokonywania-zgloszen-naruszen-prawa-oraz-podejmowania-dzialan-nastepczych/zglaszanie-naruszen-prawa.html