Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy

Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy

poszukuje osób na

stanowisko

starszy specjalista administracyjno-ekonomiczny ds. projektów/

starsza specjalistka administracyjno-ekonomiczna ds. projektów



Wymagania dla kandydatów:

  • Znajomość języka angielskiego umożliwiająca swobodną konwersację- warunek konieczny
  • Wykształcenie wyższe (preferowane ekonomiczne, mile widziane ukończone studia podyplomowe lub kursy w zakresie funduszy europejskich)
  • Znajomość aktualnych przepisów i wytycznych dotyczących realizacji projektów unijnych oraz kwalifikowalności wydatków (umiejętność praktycznego ich stosowania)
  • Praktyczna znajomość pakietu MS Office, w szczególności Excel
  • Doświadczenie w rozliczaniu finansowym projektów dofinansowanych ze środków UE (minimum 5 lat pracy w dziedzinie)
  • Sumienność, dokładność w realizacji zadań oraz bardzo dobra organizacja czasu pracy
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole

Zakres obowiązków:

  • Rozliczanie projektów w zakresie finansowym i administracyjnym zgodnie w umową
    o dofinansowanie i wytycznymi, w tym obsługa systemów do ich rozliczania m.in. CST2021, Funding & Tenders Portal 
  • Monitorowanie realizacji projektów i umów o dofinansowanie, w tym postępu zadań, budżetu, harmonogramów, wydatkowania środków oraz osiągania wskaźników i kamieni milowych
  • Weryfikacja poprawności wydatków pod kątem zgodności z zasadą konkurencyjności oraz opisywanie dokumentów finansowych w zakresie ich kwalifikowalności i zgodności
    z projektem
  • Nadzorowanie poprawności i dekretacja dokumentacji finansowo-księgowej, uzgadnianie kont księgowych
  • Bieżąca obsługa administracyjna projektów w szczególności: składanie wniosków
    o płatność, wniosków o zmiany, sprawozdań i raportów z przebiegu i realizacji projektów, tworzenie harmonogramów płatności, przygotowywanie załączników finansowych do ewentualnych zmian projektowych
  • Koordynacja współpracy z instytucjami finansującymi oraz wewnętrznymi zakładami badawczymi
  • Organizacja i zarządzanie archiwizacją dokumentacji projektowej
  • Proponowanie usprawnień i wprowadzanie rekomendacji dotyczących realizacji projektów
  • Doradztwo w zakresie prawidłowego rozliczania projektów.

Oferujemy:

  • stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
  • bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
  • wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.

Miejsce pracy:

Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy

31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A

Proponowane wynagrodzenie:

6300 – 8 100 PLN brutto

Czas składania ofert:

2 tygodnie od dnia ogłoszenia

 

Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 10.01.2025 r. na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl

DYREKTOR

INSTYTUTU NAFTY I GAZU – PAŃSTWOWEGO INSTYTUTU BADAWCZEGO

OGŁASZA KONKURS OTWARTY NA

STANOWISKOADIUNKTA

W ZAKŁADZIE ZRÓWNOWAŻONYCH TECHNOLOGII CHEMICZNYCH W KRAKOWIE

                                                                                   (liczba wakatów: 1 )

Dyscyplina naukowa: inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

Data ogłoszenia: 16.12.2024

Termin składania ofert: 07.01.2025

Link do strony: www.inig.pl/praca-w-inig-pib

Słowa kluczowe: PALIWA, BIOPALIWA, PALIWA ODNAWIALNE, TECHNOLOGIA CHEMICZNA, ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ, EMISJA GHG, BADANIA NAUKOWE, PRACE ROZWOJOWE, NORMALIZACJA

 

Opis (stanowiska / zakresu zadań / rodzaj badań naukowych, w których Kandydat miałby uczestniczyć):

 

Podstawowym zakresem obowiązków wymaganych na stanowisku konkursowym, jest prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych z zakresu technologii paliw i szerokorozumianych paliw odnawialnych a także prac z obszaru zrównoważonego rozwoju i emisji GHG dla potrzeb prowadzonych w Instytucie projektów, wprowadzanie do praktyki wyników tych badań, upowszechnianie osiągnięć nauki m. in. przez publikacje oraz aktywny udział w życiu naukowym, ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji, kształcenie kadry naukowej oraz udział w pracach organizacyjnych Instytutu związanych z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi.

INiG–PIB oferuje:

  1. zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
  2. możliwość rozwoju naukowego i podnoszenie kwalifikacji,
  3. pracę w zespole o dużym doświadczeniu naukowym,
  4. atrakcyjne warunki płacowe.

 

Warunki, jakie Kandydat powinien spełniać:

  1. Stopień naukowy doktora nauk technicznych lub pokrewnych, wykształcenie kierunkowe: technologia chemiczna lub pokrewne.
  2. Minimum 10 lat doświadczenia zawodowego w instytucji naukowo badawczej.
  3. Doświadczenie w kierowaniu projektami badawczymi lub pracami B+R, poparta załączonym wykazem kierowanych projektów badawczych lub prac B+R.
  4. Praktyczna znajomość:

    technologii wytwarzania benzyn silnikowych, paliw lotniczych, olejów napędowych i opałowych, biopaliw klasycznych i zaawansowanych, paliw syntetycznych, paliw stałych (odpadowych, RDF, biomasowych itp.) i gazowych oraz komponentów paliw;

    metodyki oceny technologii pod kątem spełnienia kryteriów zrównoważonego rozwoju zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumentach uznanych systemów certyfikacji w zakresie prowadzenia bilansu masy i wyznaczania emisji GHG dla biokomponentów oraz biopaliw ciekłych,

    procesów katalitycznej hydrokonwersji prowadzących do wytworzenia (bio)komponentów paliwowych i olejów bazowych;

    metod badania skażenia mikrobiologicznego paliw w systemie produkcji oraz dystrybucji paliw i biopaliw ciekłych;

    znajomość podstawowych dokumentów prawnych i normatywnych w dziedzinie paliw w tym mi.in.: Dyrektywy 2018/2001, 2023/2413, 98/70/WE, produktowe normy paliwowe EN i ASTM, krajowe ustawy i rozporządzenia z zakresu paliw, biopaliw i biokomponentów.

    schematów technologicznych produkcji paliw w krajowych rafineriach

5. Umiejętność pisania artykułów naukowych i zgłoszeń patentowych poparta załączonym wykazem dorobku naukowego.

6. Doświadczenie w wykonywaniu recenzji monografii, artykułów naukowych lub innych opracowań naukowych, poparta załączonym wykazem recenzji.

7. Umiejętność wygłaszania referatów na konferencjach naukowych i technicznych, poparta załączonym wykazem wygłoszonych przez siebie referatów.

8. Umiejętność przygotowywania materiałów szkoleniowych oraz prowadzenia szkoleń, poparta załączonym wykazem przeprowadzonych szkoleń.

9. Umiejętność pracy w zespole.

10. Znajomość języka angielskiego- poziom B2.

11. Znajomość języka polskiego- poziom C2 (jeśli nie jest językiem ojczystym).

 

Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać:

  1. podanie o zatrudnienie na stanowisku naukowym (list motywacyjny),
  2. życiorys naukowy,
  3. oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestepstwo skarbowe,
  4. oświadczenie o nieprowadzeniu działaności konkurencyjnej oraz o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku pracy,
  5. odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, odpis dyplomu nadania stopnia naukowego,
  6. wykazy wymienione warunkach do spełnienia przez kandydata w punktach 3, 5-8, które powinny zawierać min. 5 pozycji każdy, z okresu ostatnich 10 lat pracy kandydata w obszarze wskazanym w ogłoszeniu.

Kwalifikacje kandydata ocenia Komisja Rekrutacyjna na podstawie dostarczonych dokumentów i materiałów. W terminie do 14 dni od dnia zakończenia składania ofert z wybranymi kandydatami zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.

 

Kryteria oceny kandydata:

  1. kierowanie projektami badawczymi we wskazanym obszarze oraz czynne uczestnictwo w konferencjach/ sympozjach/ warsztatach, doświadczenie w normalizacji i prowadzeniu szkoleń,
  2. kreatywność mierzona jakością i liczbą publikacji naukowych, zgłoszeń patentowych/patentów i/lub wdrożeń (jeśli dotyczy),
  3. aktywność i dorobek organizacyjny,
  4. zgodność dziedziny/dyscypliny wiedzy, w której specjalizuje się kandydat, z oczekiwaniami Instytutu,
  5. odbyte staże naukowe, zmiana profilu naukowego, staże i praca w przemyśle,
  6. liczba cytowań prac kandydata.

Zgłoszenia na Konkurs należy przesłać na adres e-mail rekrutacja@inig.pl lub na adres:

Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy

z dopiskiem na kopercie:

„Konkurs na stanowisko ADIUNKTA w Zakładzie Zrównoważonych Technologii Chemicznych”

Instytut Nafty i Gazu – Państwowy Instytut Badawczy

poszukuje osób na

stanowisko do spraw kontroli projektów unijnych

(Sekcja kontroli projektów w Centrum Funduszy Europejskich dla Energetyki)

Wymagania dla kandydatów:

kierunkowe: finanse i rachunkowość lub pokrewne);

ü  przy wykształceniu wyższym I stopnia: 8 lat pracy, w tym min. 4 lata w dziedzinie związanej z kontrolą projektów współfinansowanych ze środków UE,

ü  przy wykształceniu wyższym II stopnia: 6 lat pracy, w tym min. 3 lata w dziedzinie związanej z kontrolą projektów współfinansowanych ze środków UE;

ü  wymagane doświadczenie związane z rachunkowością lub finansami.

ü  praktyczna znajomość systemów księgowych klasy ERP (lub podobnych), w tym umiejętność analizy zapisów księgowych, generowania zestawień i podsumowań,

ü  umiejętność analizy operacji gospodarczych związanych z projektem w ramach wyodrębnionej ewidencji księgowej w podmiotach prowadzących pełną księgowość,

ü  znajomość zasad weryfikacji dokumentacji księgowej i finansowej,

ü  umiejętność analizy dokumentacji projektu (w tym dokumentacji odbiorowej, związanej z nabyciem nieruchomości, środowiskowej, innej dokumentacji powstającej w trakcie realizacji inwestycji infrastrukturalnej) pod kątem zgodności z przepisami prawa krajowego i unijnego, dokumentacją aplikacyjną projektu, decyzjami administracyjnymi,

ü  gotowość do wyjazdów na miejsce realizacji projektów (wyjazdy na terenie całego kraju – raz na 2-3 miesiące),

ü  umiejętność organizowania pracy własnej,

ü  odpowiedzialność i rzetelność,

ü  systematyczność i dokładność,

ü  komunikatywność.

Zakres obowiązków:

    1. prowadzenie kontroli projektów (kontrola „na miejscu”), w szczególności w aspekcie finansowo-księgowym, w szczególności: weryfikacja wypełnienia obowiązków beneficjenta w zakresie zapewnienia wyodrębnionej ewidencji księgowej, analiza ksiąg rachunkowych, analiza operacji związanych z realizacją projektu, analiza finansowego zaawansowania projektu);
    2. dokonywanie oceny kwalifikowalności wydatków (finansowo-merytorycznej);
    3. prowadzenie weryfikacji procedur wewnętrznych beneficjentów wymaganych w związku z realizowanym projektem dofinansowanym,
    4. sporządzanie informacji pokontrolnych, zaleceń pokontrolnych i rekomendacji oraz monitorowanie stanu ich wypełnienia;
    5. sporządzanie planów kontroli oraz sprawozdań z ich wykonania;
    6. sporządzanie analiz (m.in. analiz ryzyka, analiz służących doborowi próby elementów do kontroli);
    7. wprowadzanie danych do systemu SL2014/CST w zakresie realizowanych zadań, zgodnie z nadanymi uprawnieniami;
    8. przekazywanie do właściwej Sekcji informacji o wykrytych nieprawidłowościach lub podejrzeniach ich wystąpienia;
    9. inne czynności związane z działalnością Sekcji określone przez kierownika, instytucje nadrzędne.

Oferujemy:

    • stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę na stanowisku: Specjalista ds. funduszy unijnych
    • bogaty pakiet socjalny: dofinansowanie do karty sportowej, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie, a także dofinansowanie do wypoczynku letniego, bony i wiele innych świadczeń socjalnych w ramach ZFŚS,
    • wsparcie zespołu na każdym etapie zatrudnienia.

Miejsce pracy:

Instytut Nafty i Gazu - Państwowy Instytut Badawczy

31-503 Kraków, ul. Lubicz 25A

Proponowane wynagrodzenie:

7000 – 9 000 PLN brutto

Czas składania ofert:

2 tygodnie od dnia ogłoszenia

Aplikację wraz z dopiskiem zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy przesyłać w terminie do 28.12.2024 na adres e-mail: rekrutacja@inig.pl

KLAUZULA INFORMACYJNA DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH NA PODSTAWIE OBOWIĄZKU PRAWNEGO CIĄŻĄCEGO NA ADMINISTRATORZE ZGODNIE Z ART. 13 RODO[1]